NKT Fasteners fortsätter sin satsning i Sverige: Ny svensk marknadschef

av Admin

Skruvtillverkaren NKT Fasteners fortsätter att växa i Sverige. Nu står det även klart att Helena Hedlund, tidigare Business Development Manager för SPIT går in som ny marknadschef med utgångspunkt från det svenska huvudkontoret.

Helena Hedlund började sin resa på ITW Construction Products redan 2019 i rollen som produktchef för Wood Screw-enheten och däribland varumärket NKT Fasteners. Därefter tillträdde hon rollen som Business Development Manager för SPIT där hon drivit diverse projekt inom betonginfästning under det senaste året. Nu har det dock blivit dags att återvända till skruvarna, men den här gången på marknadsföringssidan då Helena från och med november 2021 är NKT Fasteners nya nordiska marknadschef med utgångspunkt ifrån det svenska huvudkontoret i Stockholm.

Det nya förvärvet är en stor tillgång i varumärkets satsning mot en ännu starkare etablering i Sverige.

”Vi ser fortsatt stor potential på den svenska marknaden, och med en marknadschef fysiskt närvarande i Sverige skapas ännu bättre förutsättningar för varumärket att växa här”, säger Christian Skouborg, Business Manager för Wood Screw-enheten.

Helena Hedlund själv ser väldigt positivt på varumärkets framtid och potential:

”Det är otroligt spännande att kunna bidra till satsningen i Sverige. Jag tror min tidigare erfarenhet på ITW i Sverige bland annat kan vara till stor hjälp i arbetet med att optimera och utveckla vårt sortiment efter den svenska efterfrågan, samtidigt som jag också ser fram emot att fortsätta arbeta mot en starkare varumärkeskännedom”, säger Helena Hedlund.

NKT Fasteners är sedan länge väl etablerat på den danska marknaden där man funnits ända sedan år 1899. Sedan år 2019 finns varumärket även på den svenska marknaden där man sett en stadig tillväxt under de senaste åren. De blå lådorna är sedan tidigare även tillgängliga via återförsäljare i grannländerna Norge och Finland.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...