Svensk Fastighetsförmedling nominerade till Signumpriset 2019

av Admin

Varumärket Svensk Fastighetsförmedling är nominerat till prestigefyllda Signumpriset. Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. Signumpriset är instiftat av Groth & Co. När priset nu delas ut före 25:e gången är åtta varumärken nominerade som verkar inom olika branscher, gemensamt för dem är att företagen arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken. De nominerade för årets varumärkespris är Svensk Fastighetsförmedling, AniCura, Barnängen, Com Hem, Moderna Museet, Perstorp, Polarn O. Pyret, samt Vitamin Well! 

Fotograf: Magnus Fond

Signumpriset är instiftat av Groth & Co. Under de år som priset har delats ut har en stor mängd varumärkesarbeten hårdgranskats av juryn, och 24 nordiska företags varumärken valts ut som vinnare för utmärkt varumärkesvård. Dessa tidigare vinnare är: HSB, Pippi Långstrump, Svenskt Tenn, Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, ITT Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

När priset nu delas ut före 25:e gången är nedan åtta varumärken nominerade som verkar inom olika branscher, men gemensamt för dem är att företagen arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.

Ända sedan 1937 har Svensk Fastighetsförmedling fått folk att känna sig hemma, vilket gör dem till landets äldsta mäklarkedja. En utmärkelse i sig tack vare nöjda kunder. Affärsidén är att erbjuda den för kunden mest attraktiva och lokalt anpassade mäklartjänsten, baserad på de behov som uppstår i kundens olika livssituationer.

– På Svensk Fastighetsförmedling arbetar vi långsiktigt med att bevara och utveckla varumärket. Vår ambition är att inte fokusera så mycket på̊ oss själva i vår kommunikation. Vi ser säljare och köpare ur ett större perspektiv; det är inte nödvändigtvis de som ska sälja precis just nu, det är inte nödvändigtvis en homogen grupp av människor som känner likadant inför ett köp eller en försäljning – och det är inte nödvändigtvis så att de bara längtar efter att få höra mer av vad en mäklarfirma har att berätta, säger Johanna Gavefalk, marknad och kommunikationschef på Svensk Fastighetsförmedling.

– Vår kommunikationsstrategi omfamnar att människor och deras liv är oändligt mycket viktigare för dem än vår verksamhet och den hjälper oss att finna sätt att förtjäna en plats i dessa liv. Syftet är att hjälpa oss att prioritera och ge vägledning för hur vi ska kommunicera, till vem och när. Detta ger oss förutsättningar att uppnå våra ambitioner och mål, fortsätter Johanna Gavefalk.

2019 års vinnare utses på Varumärkesdagen den 24 januari 2019. www.varumarkesdagen.se

Mer information om signumpriset och tidigare vinnare finns på www.signumpriset.se

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...