Växtvärk i triss: GROHE inleder samarbeten på västkusten

av Admin

I vattennära och idylliska västkusten ska sanitetsleverantören GROHE ingå i tre stora projekt. Det är fastighetsbolagen Heimstaden AB, Fastighets AB Balder och det nya hotellet Liseberg Grand Curiosa som nu väljer GROHEs produkter för sina projekt.

GROHE fortsätter att växa runtom i landet. Den här gången är det på västkusten som sanitetsleverantören nu ska ingå i tre projekt: Heimstaden AB, Fastighets AB Balder och Liseberg. För det ledande fastighetsbolaget Heimstaden kommer GROHEs innovativa samt hållbara produkter för kök och badrum ingå i Heimstadens Lyft 2.0 program. Projektet som omfattar omkring 700–1 000 bostäder syftar till att höja standarden samt minska energianvändningen i lägenheterna. Utöver detta, kommer GROHEs produkter även att ingå i hyresgästers hemrenoveringar vars bostäder ägs av Fastighets AB Balder. Projektet omfattar 1 000 bostäder och beräknas genomföras under 2022.

– Det är väldigt roligt att nu inleda samarbeten med så pass stora aktörer på västkusten. Vi vill tacka Heimstaden, Balder och Liseberg Grand Curiosa Hotel för ett gott samarbete och ser fram emot att kunna bidra med våra moderna och kvalitativa produkter i deras projekt, säger Johan Halden, Projektsäljare Väst på GROHE.

Liksom GROHE strävar Balder efter att ta sitt miljömässiga ansvar i såväl sin verksamhet som fastighetsbranschen. Vidare har GROHE tagit fram specialanpassade produkter i borstad Hard Graphite åt Lisebergs nya fantasifulla familjehotell Liseberg Grand Curiosa Hotel. Sanitetsleverantörens produkter kommer pryda såväl hotellets allmänna ytor som personalutrymmen vilket innefattar sensorstyrda blandare och duschar. På så sätt kommer produkterna bidra till en minskad energianvändning, förbättrad hygien och en hållbar vattenförbrukning.

– Vi är mycket stolta över att få ingå i dessa projekt i Västsverige och att vi fortsätter växa på flera håll runt om i landet. Heimstaden, Balder och Liseberg är stora aktörer och deras syn på hållbarhet går väl i linje med vår hållbarhetsprofil vilket gör att samarbetet som vi nu inlett känns väldigt naturligt. Med våra smarta produkter hoppas vi kunna bidra till en minskad energianvändning, en förbättrad hygien och vi är glada att få vara med kunderna på vägen att nå sina hållbarhetsmål, säger Jeanette Smårs, Sverigechef på GROHE.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...