Från 7 till 9 mars 2023 bjuder GROHE in kunder och konsumenter till ett digitalt toppmöte på sin upplevelseplattform GROHE X. Med temat ”Caring for Water” kommer GROHE diskutera framtiden för sanitetsindustrin och en hållbar väg framåt tillsammans med ledande experter. Toppmötet är ytterligare en byggsten i GROHE:s hybridkundupplevelse.
GROHE, ett ledande globalt varumärke för kompletta badrumslösningar och köksinredningar, kan nu stolt meddela att GROHE X Summit 2023 kommer att äga rum på varumärkets digitala upplevelsearena GROHE X från 7 till 9 mars 2023. Med temat ”Caring for Water”, kommer evenemangets tre dagar innehålla en mängd olika format – från inspirerande keynotes till tankeväckande paneldiskussioner och masterclasses för att utforska och diskutera de svar som sanitetsindustrin behöver hitta för vår tids utmaningar.
Hur kan hållbart byggande frodas med vatten som en central roll?
Programmet kommer att kompletteras med nya produkter och teknologier som visar hur GROHE:s produktportfölj är redo för framtiden och ger kunderna bästa möjliga stöd för att utveckla sina verksamheter i en hållbar morgondag.
– För att ta itu med de sociala och miljömässiga frågor vi står inför i dag är det viktigare än någonsin att dela kunskap och väcka nya idéer. GROHE X Summit-programmet är utformat för att informera, inspirera och föra samman vår bransch för att få till stånd förändring. Det här evenemang tar vår hybridkundupplevelse till en ny nivå, ger en plattform för att möta utmaningarna i vår tid tillsammans och se in i framtiden med ärlighet, optimism och en fast känsla av samarbete. Samtidigt är det också en kickoff för fler fysiska evenemang som kommer att fördjupa kunderna i våra undervarumärkesvärldar under det kommande året, säger Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA.
Det digitala navet GROHE X, som lanserades i mars 2021, har varit startskottet för GROHE:s hybridkundupplevelse. Med över 200 delar och 14 språkvarianter har den haft nästan två miljoner sidvisningar. Den digitala gemenskapen utökades våren 2022 med öppnandet av GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer, Tyskland. Centret kombinerar en fysisk besöksanläggning och fem toppmoderna studior för utbildning och innehållsproduktion samt hybridevenemang.
Hybridmetoden stärks ytterligare av GROHE X Summit som gör att GROHE kan erbjuda flexibel och skräddarsydd interaktion med hantverkare och grossister såväl som projektkunder.
Mer information om GROHE X Summit finns på den digitala upplevelsehubben GROHE X. Registreringslänkar för specifika evenemang kommer att följa i januari.