GROHE, en av världens ledande tillverkare av sanitetsprodukter, lanserar det nya konceptet GROHE SPA. Sortimentet innefattar en serie med kvalitetsprodukter som skapar personligt välbefinnande, avkoppling och exklusiva spaupplevelser i badrummet.
Vatten är inte bara en livsviktig resurs utan även något som kan ses som ett hjälpmedel i vardagen med fokus på mindfulness. Hemmets badrum har alltmer förvandlats till ett utrymme för personligt välbefinnande och det finns en växande önskan att öka bekvämligheten. Utifrån det perspektivet lanseras nu GROHE SPA, ett undervarumärke med exklusiva kvalitetsprodukter.
– För att förstå historiken och innebörden av GROHE SPA måste man också förstå att undervarumärket är baserat på konceptet ”Salus Per Aquam”, som på latin betyder ”Hälsa genomvatten”, säger Begüm Tomruk, Lead Designer, LIXIL Global Design, EMENA i GROHE X Masterclass Private spa moments – Design for the senses.
GROHE SPA är en kollektion av förstklassiga produkter som kännetecknas av hög kvalitet, banbrytande teknologi och visionär design. Det nya undervarumärket tillför en lyxig hemmaspa-upplevelse med innovativ design som kombineras med noggrant utvalda färger och material.
Avkopplande vattenupplevelser för kroppens sinnen
Det vardagliga livet kan snabbt bli uppslukat av distraktioner och ljud som är svåra att ignorera. Bland annat har svenskars skärmtid ökat och vi spenderar i snitt sju timmar per dag på mediekonsumtion. Där kommer GROHE SPA att finnas som hjälpmedel.
Kroppens sinnen stimuleras med hjälp av vattnets lugnande ljud, mjukhet mot huden och rena smak. Med sofistikerade bad- och duscharmaturer förvandlar GROHE SPA-kollektionen alla badrum till ett eget hemmaspa med avkoppling för både kropp och själ.
