Skanska hyr ut sista lokalen i Hammarby Sjöstad

av Anders Enquist

Uthyrningen till läkemedelsbolaget Boehringer Ingelheim omfattar totalt 1 770 kvadratmeter. Inflyttning är planerad till fjärde kvartalet 2017.

– Vi ser mycket fram emot att flytta till nybyggda lokaler i Hammarby Sjöstad. Kontoret kommer att anpassas till våra behov och stödja vårt tvärfunktionella samarbete, öppna kommunikation och tydligt spegla organisationens kultur, säger Mikael Schwartz, projektansvarig för Boehringer Ingelheim.

Bland grannarna i fastigheten finns sedan tidigare Lantmäteriet, Polystar och Erik Olsson Fastighetsförmedling.

– Vi är jättestolta över att Boehringer valde att flytta till Sthlm 03 och välkomnar dem varmt till Sjöstaden. De hamnar i gott sällskap nu när fastigheten är fullt uthyrd, säger Anna-Maria Kääriä, marknadschef på Skanska Fastigheter Stockholm AB.

 

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...