Sverigepremiär för många varumärken i The Lobby

av Admin

Horizn Studios, Ici Maintenant och Vui. Flera internationella varumärken gör Sverigepremiär när AMF Fastigheters nya satsning The Lobby slår upp portarna den 5 april. I hjärtat av Mood-kvarteren ska innovativa lösningar för framtidens butiks- och shoppingupplevelser testas och utvecklas. 

– The Lobby är en social mötesplats där nya shoppingupplevelser möter evenemang och umgänge. För att uppnå det behövs en bra mix av nya varumärken och etablerade aktörer som tänker nytt. Det vågar jag påstå att vi lyckats med i The Lobby, säger Annelie Gullström affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Bland de som är på plats den 5 april finns flera internationella varumärken som inte tidigare haft fysiska butiker i Sverige. Däribland schweiziska Ici Maintenant kända för sina exklusiva broderade och paljettklädda kjolar, New York-baserade slow fashion-varumärket Visantine samt Viu – en innovativ glasögontillverkare. Samt Berlinbaserade Horizn Studios med sina smarta resväskor.

– Det finns många synergier mellan Horizn Studios och The Lobby. Vi utmanar båda traditionella affärsmodeller och ger handeln friskt luft att andas. Vi är stolta över att vara med i lanseringen av The Lobby och ser fram emot det som kommer att vara början på ett framgångsrikt samarbete, säger Stefan Holwe, vd och Founding Partner, Horizn Studios.

Från Sverige kommer flera aktörer. Bland dem nystartade Alkeback, modevarumärket Ahlvar Gallery, World Market Sthlm, som är kända för sin ”I Am Your Sister” t-shirt, den digitala hår- och skönhetssalongen Dashl samt e-handelsraketen Duffler.

– Med The Lobby flyttar vi ut från webben in till det fysiska rummet. Det ger en möjlighet att få människor att känna, prova på och bygga en starkare relation till både våra produkter och vårt varumärke, säger Anna Alkebäck grundare av Alkeback.

The Lobby kommer också att rymma flera större traditionella varumärken. Exempelvis Garnment Spa Electrolux som bjuder in till kläd-spa och kosmetikkedjan KICKS som bland annat genom skönhetsexperter erbjuder besökare en snabb makeup/touch-up.

– I takt med att digitaliseringen inom vår bransch ökar blir det allt viktigare att i det fysiska mötet med konsumenten hitta en värdeskapande upplevelse. Vi sökte efter en innovativ partner för att husera vårt nya initiativ The Laundry Spa, som fokuserar på modern och hållbar klädvård, säger Erika Boström, Consumer Activation Manager på Electrolux.

The Lobby kommer likt ett livsstilsmagasin uppdateras med nytt innehåll. Ett exempel är magasinet Scandinavian Man som editerar en del av The Lobby och går live med sitt magasin tillsammans med flera av sina annonsörer. I The Lobby finns också Cavabaren som har frukost, lunch och after work.

Ett urval av de varumärken som finns i The Lobby vid öppningen:
• World Market Sthlm, worldmarketsthlm.com
• Alkeback, alkeback.com
• Dashl, dashl.se
• Visantine, visantinecollective.com
• Haglöfs, haglofs.se
• Horizn Studios, horizn-studios.com
• KICKS, kicks.se
• ICI Maintenant, icimaintenant.ch
• Duffler, duffler.com
• Viu, shopviu.com
• Garnment Spa Electrolux, electrolux.se
• Ahlvar Gallery, ahlvar.com
• Occasional Rider, occasionalrider.com
• Svensk Fastighetsförmedling, svenskfast.se
• Coatally, coatally.com

Fakta om The Lobby:
• Öppnar den 5 april 2018 i Stockholm city – i Moodkvarteren, Regeringsgatan 61.
• 900 kvm fördelat på två våningar.
• I The Lobby samsas etablerade och nya varumärken, kreatörer, modeskapare samt såväl svenska som internationella entreprenörer.
• The Lobby har korta avtal och små ytor (2-20 kvm) för större flexibilitet och frihet för varumärken och aktörer. Aktörer rekommenderas att stanna cirka tre månader.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...