Boappa lanserar effektivt kommunikationsverktyg för alla boendeformer

av Anders Enquist

Boappa, som driver Sveriges första app för kommunikation i bostadsrättsföreningar, utvidgar sitt erbjudande och lanserar en ny modulbaserad digital plattform för bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar samt hyreshus, som effektivt ska ersätta de befintliga kommunikationskanaler som boenden använder idag. Med ambitionen att ha 100 000 användare under 2018, väntar nu en expansiv tillväxtsatsning i Sverige, Finland och ytterligare en marknad innan årets slut.

”Med drömmen om att skapa det perfekta och trygga hemmet, spenderar svenskar i genomsnitt 20 procent av sin inkomst på sitt boende. Fokus ligger framförallt på vad som sker innanför bostadens väggar och omgivningen glöms ofta bort. Vår vision är att alla ska trivas i sitt hem, och vi är övertygade om att en god kommunikation med olika intressenter i närområdet är en mycket viktig faktor. Därför lanserar vi nu Boappa 2, som effektiviserar kommunikationen mellan grannar, i föreningen samt i styrelsearbete och erbjuder tilläggstjänster som allt från att boka tvättid, göra en felanmälan till olika sorter samverkan”, säger Mats Isenberg, grundare och VD.

Sedan 2015 har Boappa tillhandahållit en digital kommunikationsplattform som idag har över 800 anslutna bostadsrättsföreningar och samfälligheter, och över 10,000 nedladdningar av appen. Boappa har förenklat och effektiviserat styrelsearbete och förvaltning, skapat tryggare boenden och förbättrad grannsämjan, vilket bidrar till att man snabbare når ut med information och kan fokusera på det som är viktigt för föreningen och medlemmarna.

De största nyheterna med Boappa 2 inkluderar:

  • – Alla boendeformer: Boappa kan nu användas för alla typer av boenden så som bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar, hyreshus, grannskap (villor som inte ingår i samfällighet), fritidsbyar, kolonistugeområden och till och med familjens sommar- och fjällstuga som flera familjer delar.
    – Flera boenden i appen: Boappa är byggt för dig som boende vilket innebär att varje användare skapar sitt Boappa ID och kan sedan lägga in alla boenden som är relevanta för dem som till exempel bostadsrättsföreningen och familjens sommarstuga.
    – Mobil administration & bokning: Styrelsen som administrerar föreningsinformationen kan administrera allt direkt från appen. Att varna hela föreningen för istappar går lika snabbt som att uppdatera sin Facebook. Medlemmarna kan nu också enkelt boka samtliga föreningens faciliteter direkt från mobilen.
  • Att digitalisera alla boenden effektiviserar kommunikationen och trivseln, men innebär också helt nya möjligheter. För Boappa är det en självklarhet att samtliga boenden ska ha tillgång till en modern och digital plattform för information och kommunikation, därför tillhandahålls denna del av Boappa utan kostnad.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...