Svenska Hus lanserar ny grafisk profil – och stärker sitt kundfokus

av Admin

I dag gör Svenska Hus en rejäl uppdatering av sin visuella identitet.
Ny logotyp, nya färger, former och typsnitt och en rejält moderniserad hemsida hör till förändringarna.
– Vår nya kommunikativa klädsel gynnar vår framtida tillväxt och speglar på ett perfekt sätt vilka vi är och vad vi står för, säger vd Daniel Massot.

Svenska Hus äger 153 fastigheter i sina tre regioner – Stockholm, Göteborg och Skåne – till ett värde av knappt 8 miljarder kronor. Bolaget är familjeägt och ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag med affärsidén att äga, förvalta och utveckla fastigheter med potential i attraktiva lägen, i dag och i framtiden.

– Mycket har hänt sedan starten 1992 och nu är tiden inne för att ta nästa steg, säger Daniel Massot. Vi har behov av ett nytt kommunikativt uttryck och dessutom en mer kundfokuserad hemsida som ska bidra till fler nöjda kunder och besökare.

Samtidigt poängterar Josefin Heidenborg, kommunikationsansvarig på Svenska Hus att det inte enbart handlar om yta. Parallellt har företagsledningen jobbat på djupet med hela sitt varumärke kopplat till våra affärer.

– Vi har sett över vår position, våra löften och erbjudanden och det har också varit utgångspunkten för hur vi nu vill framstå rent visuellt.

Grundpelare som affärsmässighet och nytänkande finns kvar i Svenska Hus varumärkesplattform. Vad som lyfts på ett tydligare sätt är ambitionen att vara Sveriges mest kundorienterade fastighetsbolag.

– Vi vill få alla medarbetare att känna att våra hus är fantastiska verktyg, men att det faktiskt är människor vi jobbar med, säger Josefin Heidenborg. Branschens nöjdaste kunder är vårt mål och det ger självklart också en stärkt affärsmässighet.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...