Hemnet åter i topp i ny varumärkesundersökning

av Admin

Hemnet hamnar på plats fyra i YouGovs varumärkesmätning över den svenska mediebranschens starkaste varumärken sett till rykte som arbetsgivare och plats fem sett till image.

YouGov rankar löpande Sveriges starkaste varumärken sett till image med hjälp av data från en syndikerad varumärkestracker. I YouGovs varumärkesmätning för september 2021 klättrar Hemnet uppåt på rankingen både sett till Hemnets rykte som arbetsgivare (två placeringar) och sett till image (en placering) jämfört med motsvarande mätning förra året.

– Under de senaste åren har vi arbetat målmedvetet med att utveckla Hemnet som bolag och vi ser Yougov’s varumärkesranking som en bekräftelse på att det har gett resultat. Hemnet är inne i en expansiv fas där vi har stora rekryteringsbehov och därför är det särskilt roligt att vi hamnar på plats fyra i listan över varumärken i media-sektorn som svenskarna skulle vara stolta över att arbeta för, säger Cecilia Beck-Friis, vd på Hemnet.

Yougov BrandIndex topp-10 Media
Ranking Varumärke
1 Spotify
2 Netflix
3 Google
4 Youtube
5 Hemnet
6 Sveriges Television
7 Sveriges Radio
8 Blocket
9 Tradera
10 Pricerunner

 

Yougov BrandIndex top-10 Rykte som arbetsgivare inom Media
Rank Varumärke
1 Spotify
2 Netflix
3 Google
4 Hemnet
5 Sveriges Television
6 Sveriges Radio
7 Youtube
8 HBO Nordic
9 Tradera
10 Disney+

 

Undersökningen är genomförd av opinions-och marknadsundersökningsföretaget YouGov. Undersökningen genomfördes under perioden 1 juni till 31 augusti 2021 med intervjuer via internet med män och kvinnor 18 år och äldre boendes i Sverige. Urvalet är representativt för kön, ålder och region.

För mer info om YouGovs metodik vänligen besök www.yougov.se.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...