SBC lanserar app för bostadsrättsföreningar

av Anders Enquist

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum har under det gångna året satsat stort på att bredda sitt digitala erbjudande. Tidigare i år lanserades Marknadsplatsen, en webbplattform där boende i SBC-föreningar får ta del av exklusiva erbjudanden. Nu presenterar SBC ytterligare en nyhet – ”Vår Brf-app”. En app som förenklar arbetet i bostadsrättsföreningen för styrelsemedlemmar.

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum förvaltar över 3 500 bostadsrättsföreningar runt om i landet. Som en del av förvaltningstjänsten finns det en kundportal dit medlemmar kan vända sig för att få hjälp. Nu lanserar SBC även en app med utvalda delar av kundportalen för att ytterligare förenkla styrelsearbetet. I appen finns det möjlighet att attestera fakturor, se förfallna avier och få notifieringar från SBC. Allt med en säker och trygg verifiering via mobilt BankID.

– Vi vill underlätta styrelsearbetet genom att vara digitalt tillgängliga på fler ställen utöver vår befintliga kundportal. Vi har lyssnat på våra kunder som uttryckt en önskan om att bli notifierade och därför bestämde vi oss för att ta nästa steg i vår digitala satsning och lansera en app. Kundportalen kommer fortfarande att vara styrelsens viktigaste verktyg, men appen kan användas som ett komplement för att snabbt kunna överblicka förfallna avier, kommande betalningar och attestera fakturor, säger Helena Klåvus, CIO på SBC Sveriges BostadsrättsCentrum.

SBCs Vår Brf-app finns tillgänglig i App Store och Google Play. Den första versionen innehåller ekonomisk förvaltning. Senare kommer en uppdaterad version även att inkludera teknisk förvaltning och felanmälan och längre fram kommer det att komma funktioner även för den som är bostadsrättsägare och medlem i föreningen.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...