Ny tjänst för digital signering ska förenkla ÄTA-arbeten

av Admin

Som entreprenör är det viktigt att kommunicera alla ÄTA-arbeten med kund så att det inte uppstår konflikter eller tvister. Efterfrågan på en enkel och effektiv hantering av offerter, ändringar, tillägg och andra dokument gör att Hogia nu lanserar en digital tjänst för distribution och signering, Hogia Signit. 

Mattias Jönegren, bolagschef och ansvarig för företag inom el-, VVS- och byggbranschen på Hogia.

Mattias Jönegren som är ansvarig för företag inom el-, VVS- och byggbranschen på Hogia, berättar att hantverkare har en utbredd informationsskyldighet gentemot sin beställare och att det är viktigt att samråda och vara överens om de tilläggsarbeten som kunden beställer, samtidigt innebär det en pappersexercis som upptar mycket administrationstid.

– Med en digital en signeringstjänst distribueras dokument smidigt och säkert. När en överenskommelse är gjord får kunden en notis via mejl och kan därifrån enkelt öppna dokumentet och signera ÄTA-arbetet via sin mobiltelefon eller dator.

– Som hantverkare får man bättre kontroll över all dokumentation som samlas digitalt på ett och samma ställe. Man undviker missförstånd och det finns bevis som kan verifieras mot tredje man.

Hogias signeringstjänst kan användas efter de specifika signeringsbehov som branschen har. Offerter, ÄTA, följesedlar, intyg, projektplaner och besiktningsprotokoll är bara några dokument som en hantverkare hanterar i sin vardag.

Digital signering är en säker lösning för att underteckna dokument. På samma sätt som en vanlig signatur är en digital signatur juridiskt bindande.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...