Teknik- och IT-konsulterna på Xdin tar hjälp av Seinfeld-skådis för att informera om namnbytet till Alten. I en humoristisk film visar man att julstöket skulle vara mer strukturerat och med hållna deadlines om Alten tog hand om julen.
Artiklar
-
-
Att mycket hänger på balkongen förstår alla bostadsrättsföreningar, och balkongboomen är sedan ett par år ett faktum i våra städer. Nästan inget skapar så mycket mervärde till en byggnad som att sätta upp balkonger, både ekonomiskt och trivselmässigt. Den blir en förlängning av lägenheten, ett utomhusrum där man kan hämta kraft och lugn.
-
I Svenska bostäder inträffar stort antal bränder varje år. De flesta bostadsbränder kan lyckligtvis stoppas snabbt eftersom bostadsinnehavaren ofta själv klarar att släcka elden och själva och sätta sig i säkerhet, men 6 000 gånger per år måste räddningstjänsterna rycka ut till bränder i bostäder. De flesta bostadsbränder stoppas i tid men trots det omkom i Sverige under förra året 105 människor till följd av brand.
-
Enligt SCB påbörjades endast 4450 nya småhusbyggen under de tre första kvartalen 2013. Det är…
-
Byggnadsarbetare exponeras ofta för olika typer av damm på en byggarbetsplats. Byggdamm kan orsaka till…
-
Ett nytt analysverktyg som kan identifiera problem i byggprocessen har utvecklats av Micael Thunberg, doktorand…
-
En välsorterad garderob, ett organiserat hemmakontor och en avsedd plats för småsaker i hallen skulle…
-
De första hyresgästerna flyttar nu in i ett av landets mest spektakulära bostadshus, kvarteret Frodeparken…
-
Trä i alla dess former kommer vi att se ännu mer av under nästa år.…
-
Scandic blir nu första hotellkedjan i världen som erbjuder digital utcheckning på alla sina hotell. Under våren har systemet testats och nu finns det på samtliga av kedjans hotell. Med några enkla knapptryckningar på sin smartphone eller dator kan gästerna snabbt betala rummet, minibaren och restaurangnotorna exakt när de själva vill och få lite välkommen extratid på morgonen. Scandic räknar med att första året kommer en halv miljon digitala utcheckningar ske. Året därpå räknar Scandic med att antalet har dubblerats. Orsaken är att tjänsten är så enkel att använda, att den ger gästerna ett omedelbart mervärde och inte minst för att nordborna är så mobilvana.