Hilti fortsätter att satsa på sin verktygsservice

av Admin

Hilti fortsätter att satsa på service och expanderar Hilti Verktygsservice genom nya lokaler i Arlöv. Den utökade kapaciteten är en del i satsningen på en branschledande service, där målet är att fortsätta öka nuvarande servicegrad på 98 %. 

Bild: Hiltis nya verkstadslokaler består av 30 reparationsbänkar och 4 stationer, ämnade för ordermottagning med expansionsmöjligheter upp till 140.000 order per år.

Med sin Verktygsservicegaranterar Hilti att utrustningen repareras, servas och skickas tillbaka till kunden inom tre arbetsdagar från upphämtning – annars blir servicen kostnadsfri.

Att vi kan hålla en servicetid på 3 dagar innebär att våra kunder kan fortsätta sköta sin verksamhet och ha sina verktyg maximalt tillgängliga, vilket i slutändan ger bättre planeringsmöjligheter och bättre lönsamhet.”, säger Emmy Stenqvist-Karlsson, Repair Team Leader.

Via Verktygscenter i Arlöv, hanterar Hiltis servicetekniker order till både den svenska och danska marknaden. Satsningen innebär expansionsmöjligheter upp till 140.000 order per år, där över 98 % av verktygen repareras samma dag som de anländer. Att Hilti fortsätter att investera lokalt är en del av företagets mål kring servicelöftet och att ha full kontroll över hela processen är en förutsättning för att kunna garantera den höga servicenivån.

Våra verktyg håller extremt hög kvalitet och går sällan sönder men om det väl händer så vill vi ge våra kunder snabb, trygg och enkel service. Vår flytt till nya lokaler är en del i vårt mål att ytterligare öka upp en redan enastående servicegrad”, säger Ryan Blackburn, Ansvarig för Hilti Servicecenter, Sverige

Den 15 mars invigs de nya lokalerna i Arlöv, med en total yta på 1710 kvm.

FLER ARTIKLAR ATT LÄSA...