Villeroy & Boch Gustavsberg stärker säljorganisationen med två nyckelpersoner

En av Villeroy & Boch Gustavsbergs styrkor är att man alltid arbetat nära kunderna och kontinuerligt arbetar för att ta fram innovativa och energieffektiva produkter och lösningar. För att behålla positionen som en av de ledande badrumsleverantörerna på den svenska marknaden stärker man nu upp säljorganisationen med två nya medarbetare. Håkan Ferm blir ny Försäljningschef för Sverige och Stefan Haglund tar över rollen som KeyAccount Manager för Retail.

På bilden: Stefan Haglund, KAM för Retail och Håkan Ferm, Försäljningschef Sverige, Villeroy & Boch Gustavsberg.

”Vi har en stark position på marknaden och jag ser positivt på framtiden. Med flera nya och innovativa produkter i pipeline, i kombination med att vi nu rekryterat in Håkan och Stefan som ytterligare stärker upp säljteamet, kommer vi fortsätta att utveckla och stärka samarbetet med våra kunder”, säger Niclas Tenselius, Sverigechef på Villeroy & Boch Gustavsberg.

Håkan Ferm, som blir ny Försäljningschef för Villeroy & Boch Gustavsberg kommer närmast från Würth, där han arbetat som Regionschef i många år. Hos Villeroy & Boch Gustavsberg blir Håkans uppdrag att ytterligare stärka företagets position, som en av marknadens ledande leverantörer av badrumsprodukter. Håkan kommer även vara ansvarig för Proffskanalen som innefattar grossister och installatörer. Hans roll innefattar även att leda och utveckla säljorganisationen.

”Det känns riktigt kul att få komma in på Villeroy & Boch Gustavsberg som ny Försäljningschef. Jag har alltid förknippat Gustavsberg med en god kvalitet och jag är uppvuxen på Värmdö där jag har varit nära fabriken sedan unga år. I min roll kommer jag arbeta nära säljteamet, men också våra kunder. Min förhoppning är att vi tillsammans kan utveckla våra affärer och rutiner till en ny nivå”, säger Håkan Ferm.

Stefan Haglund, som blir ny KeyAccount Manager för Retail har en lång erfarenhet av försäljning från flera välkända företag som t ex Coop, Nestlé och LEGO. Nu senast arbetade han på AGA Gas med företagskunder och kundrelationer, vilket han har stor erfarenhet av och kommer ha stor nytta av i sin roll på Villeroy & Boch Gustavsberg.

”Gustavsberg är ett välkänt företag med fina anor. Jag har tidigare goda erfarenheter av att arbeta med välkända stora varumärken och jag anser att Villeroy & Boch Gustavsberg tillhör den kategorin. Som KAM är jag anställd för att ta hand om våra Retail-kunder. Det känns inspirerande att få jobba vidare med detta segment och jag ser fram emot att ytterligare stärkta våra relationer och hitta lösningar som underlättar deras dagliga arbete”, säger Stefan Haglund.

Som ansvarig för kunderna inom Retail kommer Stefan arbeta med att utveckla kanalen för Villeroy & Boch Gustavsberg och på så sätt komma närmare kundernas behov. Det är en viktig roll som ska arbeta för att stärka och bibehålla alla goda relationer som företaget byggt upp under åren.

”Vi är mycket glada över att kunna hälsa både Håkan och Stefan välkomna till företaget. Vi ser tillskottet av dem som en viktig pusselbit för oss, för att kunna fortsätta utveckla företaget och våra kundrelationer mot en mer och mer intressant marknad”, avslutar Niclas Tenselius.

Annons